EFCOM
Integruota komunikacija

IKEA - pokyčių komunikacija  

Situacija

UAB "Swedspan girių bizonas" ir UAB "Swedswood Kazlų Rūda" jungiamos į vieną juridinį vientetą - "IKEA Industry Lietuva". Įmonėje vyksta kaitos procesai, kuriuos reikia tinkamai iškomunikuoti pagrindinėms auditorijoms: įmonės darbuotojams, vietos bendruomenei ir išorei.  

Sprendimas

Situacijos analizės metu paaiškėja, kad pirminis tikslas - teigiamų ryšių su darbuotojais ir vietos gyventojais bei organizajomis užmezgimas. Antrinis - pokyčių komunikacija, siekiant nuraminti darbuotojus ir jų šeimos narius. Galiausiai - įmonės žinomumo didinimas ir veiklos pristatymas Lietuvos informacinėje erdvėje. 

  • siekiant informuoti darbininkus, kurie darbo metu nesinaudoja internetu, buvo pradėtas leisti vidinis laikraštis, išnaudotis bendrosios erdvės (TV ekranas valgykloje, skelbimų lentos, rūkymo vietos) patraukliam informacijos pateikimui.
  • Į komunikacijos procesą aktyviai įtraukti įmonės vadovai. 
  • Suorganizuota šventė darbuotojams ir jų šeimoms. 
  • Informacijos sklaidai bendruomenėje pasitelktas vietos laikraštis.
  • Pradėtos remti bendruomenės iniciatyvos, projektai. 
  • Užmegzti santykiai su vietos mokyklomis, kultūros kolektyvais.
  • Pradėtos rengti ekskursijos į įmonę ir kasmetinės šventės miestui. 
  • Sudaryta darbo grupė su vietos savivaldybe ir visuomenės lyderiais, kurie padėjo išspręsti dalį konfliktinių situacijų. 
  • Išorinės komunikacijos procese, veikla pristatyta per įmonės vadovę - ji dalyvavo dienraščio "Verslo žinios" skelbtuose "Metų vadovų" rinkimuose.

Rezultatas

Įmonėje ir bendruomenėje nebuvo probleminių situacijų, susijusių su įmonių sujungimu. Darbuotojams ir vietos bendruomenei skirti projektai buvo labai palankiai sutikti. Išorinė komunikacija buvo sėkminga - įmonė pristatoma kaip viena didžiausių gamintojų ir dabdavių Lietuvoje, o jos vadovė, kaip sėkmingą karjerą tarptaunėje organizacijoje padariusi lietuvė moteris.   

 

Kauno maratonas - sporto renginio komunikacija

Situacija

Kaune nuspręsta surengti pirmąjį tikrą bėgimo renginį - Kauno maratoną. Iki tol tokio masto rengniai vyko tik Vilniuje, nors buvo mažesnių bėgimo renginių Kaune bei kituose miestuose. Iššūkis organizatoriams - į pirmąjį renginį pritraukti maksimalų kiekį dalyvių iš Lietuvos bei užsienio, rasti rėmėjus, užsitikrinti vietos valdžios palaikymą su minimaliai kaštais.  

Sprendimas

Parengiamas komunikacijos planas, kurio pagrindas - visų miesto viešų ir privačių organizacijų įtraukimas bei aktyvi informacijos sklaida žiniasklaidoje bei socialiniame tinkle facebook.

  • Renginio globėju pakviečiamas būti legendinis disko metikas - Virgilijus Alekna.
  • Rėmėjams siūlomas visas rinkodaros paketas su novatoriška prekės ženklo integracija. 
  • Ypatingas dėmesys skiriamas aktyviai viešajai komunikacijai: spaudos konferencijos, pranešimai spaudai, mokomieji filmukai, viešos treniruotės, aktyvus facebook profilis, netradiciniai dizaino sprendimai ir t.t.
  • Sudaroma darbo grupė su Kauno miesto savivaldybe renginio organizavimui ir rėmimui.
  • Informaciniu partneriu pasitelkiamas dienraštis "Kauno diena".
  • Rėmėjais tampa pagrindinės Kauno įmonės (Thermowave, Autotoja, Lietuvos sporto universitetas, Vero Cafe ir kt.)

Rezultatas

Pirmajame Kauno maratone dalyvių skaičius viršija organizatorių lūkesčius (apie 2 tūkst. dalyvių). Atsiliepimai iš dalyvių pusės, blog'erių, žiniasklaidos - daugiau nei teigiami. Renginyje dalyvauja ir jį nušviečia pagrindinės žiniasklaidos priemonės. Po metų rengiamas antrasis Kauno maratonas, kuriame dalyvių skaičius dvigubėja, pritraukiami stiprūs rėmėjai su ilgalaikiais įsipareigojimais (Adidas, Tichė, Akropolis, Compensa ir kt.). 

Šiuo metu tarptautinis Kauno maratonas - vienas didžiausių bėgimo renginys Lietuvoje ir yra įtrauktas į Kauno miesto įvaizdžio programą. Sėkmingi sprendimai davė postūmį pilotiniams projektams: 

2014 metų rudenį pradėtas rengti kasmetinis bėgimas, skirtas kovai su krūties vėžiu -Pink Run su BENU. 
2015 metų vasarą surengtas pirmasis naktinis bėgimas ORION. Planuojama tęsti. 
2016 metų vasario mėnesį - meilės dienai skirtas bėgimas "Pagauk Valentiną!". Planuojama tęsti. 

 

KRISPO - naujo prekės ženklo komunikacija  

Situacija

UAB "Audrineta" (prekyba audiniais) vadovai plečia veiklą ir dalį paslaugų (interjero aksesuarai) perkelia po nauju prekės ženklu KRISPO. Poreikis - prekės ženklo žinomumo didinimas Kaune ir Vilniuje bei naujų klientų pritraukimas. Iššūkis - KRISPO atstovauja pasaulyje gerai žinomiems prekės ženklams, kurių žinomumas Lietuvoje menkas.  

Sprendimas

Prekės ženklas KRISPO pozicionuojamas kaip šeimos verslas - nauja tendencija Lietuvos rinkoje. Į komunikaciją aktyviai įtraukiama įmonės vadovė ir jos vyras. Komunikacija nukreipiama į moterišką auditoriją, pasitelkiami atitinkami komunikacijos kanalai ir reklamos priemonės. Sukuriama Šeimos verslo asociacija.  

  • Sukuriamas KRISPO firminis ir vizualinis stilius. Atitinkamai kuriamos savireklamos priemonės (reklaminiai leidiniai, lankstinukai, vizitinės ir nuolaidų kortelės, internetinė svetainė, facebook profilis ir kt.)
  • Kiekvienam KRISPO atstovaujamam prekės ženklui kuriama atskira "legenda", kuri komunikuojama per visus pasirinktus kanalus (internetinė svetainė, facebook, moterims skirti žurnalai, reklama spaudoje ir internete, renginiai).
  • Pravedami mokymai įmonės darbuotojams (pardavimai, motyvacija, vieninga komunikacija).
  • Sukuriama svetainė su e-pardavimais.
  • Įvedama lojalumo sistema KRISPO parduotuvėse.
  • Siekiant didžiųjų žiniasklaidos priemonių dėmesio - organizuojamos žurnalistų kelionės į atstovaujamų prekės ženklų "gimtinę" (Ispanija, Italija, Vokietija).
  • Rengiami KRISPO atstovaujamų prekės ženklų pristatymo renginiai su Mantu Petruškevičiumi, kadangi KRISPO orientuotas į aukštesnes nei vidutinės pajamas gaunančią auditoriją.

Rezultatas

Išskirtiniai reportažai TV laidoje "Stilius", nemokami ir išsamūs straipsniai žurnaluose "Stilius", "Žmonės", "Laima" bei internetinių naujienų portalų laisvalaikio rubrikuose. KRISPO vardas įtvirtinamas Kauno ir Vilniaus rinkose. Išaugęs klientų ratas skatina naują verslo kryptį - "Baldų mados namai" bei interjero dizaino projektai su M. Petruškevičiumi.