EFCOM
Integruota komunikacija

Ekspertinės įžvalgos


Grįžti į peržiūrą

2017-02-16

Gelbėkite! Žurnalistas rašo neigiamą straipsnį apie mano įmonę

Verslo naujienų žurnalistas nori, jog Jūsų klientas atsakytų į kelis tikslinius klausimus. Iš jo balso ir klausimų galima suprasti, kad žurnalistas turi aiškią intenciją – parašyti neigiamą straipsnį.

Ką darysite?

Nepulkite gintis. Žurnalistas tik dirba savo darbą. Traktuokite situaciją kaip sudėtingas verslo derybas. Vykdykite šį veiksmų planą:

Tirkite

Paklauskite žurnalisto, kokie bus pateikiami klausimai, stenkitės sužinoti kiek įmanoma detalesnę informaciją: galutinę straipsnio atidavimo spaudai datą, ar straipsnis bus skelbiamas vienoje ar visose žiniasklaidos priemonėse (internete, spaudoje ir pan.). Paklauskite, su kuo žurnalistas jau kalbėjo rašydamas šį straipsnį, tačiau nenustebkite, jei jis išsisukinės - žurnalistai dažniausiai nėra linkę atskleisti savo šaltinių.

Išstudijuokite žurnalisto biografiją, turimą patirtį. Paskaitykite jo rašytus straipsnius, tai padės pamatyti žurnalisto požiūrį į Jūsų klientą. Jeigu turite galimybę, pakalbėkite su žmonėmis pažįstančiais Jūsų klientą (iš tos pačios industrijos).

Galų gale, įvertinkite žurnalisto ir jo rašomų straipsnių įtaką (kaip plačiai jo straipsniai yra paskirstomi naujienų portaluose). Pavyzdžiui, „Reuters“ istorijos skelbiamos visur, bet labiau specializuotos, internetu paremtos žiniasklaidos priemonės „nubrėžia“ linijas, kuriomis apriboja skaitytojų skaičių.

Analizuokite

Įvertinkite žurnalistą ir faktus, kuriuos jis pateikia. Ar jis iš tiesų jau turi straipsnį? Ar žurnalistas siekia gauti komentarą iš Jūsų kliento tam, kad jį sukurtų?
Įsitikinkite apie savo kliento gebėjimus bendrauti su žiniasklaida. Ar Jūsų klientas turi patikimos informacijos, kuri padėtų atsikirsti žurnalistui? Ar Jūsų kliento vadovybė buvo „testuota mūšyje“ t.y. sudėtingose interviu žiniasklaidai? Daugelis vadovų pasitiki savo gebėjimu „papirkti“ žmones, tačiau tai nebūtinai veiksminga siekiant atitraukti žurnalistą nuo neigiamo straipsnio.

Įvertinę nuspręskite, ar bendradarbiauti su žurnalistu. Ar atsakinėjimas į žurnalisto užduodamus klausimus padės subalansuoti straipsnį? Ar tai tik padės jam surinkti daugiau medžiagos, kurią galės panaudoti prieš klientą? Kaip Jūsų klientas atrodys kitų akyse, jeigu žurnalistas jį tiksliai cituos? Tam tikrais atvejais, dėl strateginių ar teisinių priežasčių, gali būti naudinga nebendradarbiauti.

Strateguokite

Nuspręskite, kas būtų veiksmingiausia:

• Mandagiai atsakyti, jog klientas neturi ką daugiau pasakyti. Tai darykite tuomet, kai niekas, ką rašysite ar sakysite nepadės. Arba kai manote, jog žurnalistas iš tikrųjų neturi straipsnio ir jį parašys tik tuo atveju, jeigu Jūsų klientas ką nors pasakys.

• Atsakykite į klausimus elektroniniu paštu. Tai tinkamas variantas tuomet, kai turite trumpus ir aiškius atsakymus. Bet tai, į ką atsakysite dviprasmiškai, gali būti interpretuojama klaidingai arba ištrinta.

• Suorganizuokite interviu su vienu iš Jūsų kliento vadovu. Tai suteikia galimybę vadovybei užsitikrinti, jog pasisakymai nebus cituojami. Tačiau įsitikinkite, ar galite pasitikėti žurnalistu. Interviu su daugiau nei vienu vadovu taptų painus.

Pasiruoškite

Tyrimai ir temos išplėtojimas, kurie atsako į žurnalisto klausimus. Įsitikinkite, ar atsakymai atitinka kontekstą. Jeigu Jūsų klientas pastaruoju metu turi problemų versle, galbūt jo patirtis nei kiek nesiskiria nuo viso sektoriaus patirčių.

Taip pat paruoškite kitus klausimus, vieni iš jų yra labiau jautrūs. Žurnalistas gali tokių klausimų paklausti, taigi reikia būti pasiruošusiems atsakymus. Kuo labiau Jūsų klientas yra pasiruošęs interviu, tuo geresnis rezultatas pasiekiamas.

Išsiaiškinkite, kada vadovas gali pateikti stiprią „pinigų citatą“, kuri apibendrintų Jūsų kliento poziciją. Žurnalistas būtų labiau linkęs naudoti tokią citatą nei ilgus atsakymus.

Interviu

Jeigu Jūs ir Jūsų klientas nusprendžiate duoti interviu, kliento atsakymai turėtų būti trumpi, pasakantys esmę bei autoritetingi. Diskusija turėtų būti juoda-balta, kiek tik įmanoma. Tai palengvina žurnalisto darbą.

Žurnalistas stengsis, jog Jūsų klientas išsiplėstų, tačiau jis turėtų pasiūlyti suteikti papildomos informacijos tik tuo atveju, jeigu Jūs esate iš anksto nusprendę ką pasakyti. Jūsų klientas neturėtų persistengti, tačiau būti draugiškas ir paprastas.

Tačiau atkreipkite dėmesį į tokio elgesio „slidžiąją“ pusę. Nepateikite atsakymų, kurie paskatintų kitus klausimus. Korespondento darbas yra „atkasti“ informaciją.

Interviu analizė

Jeigu nusprendėte duoti interviu, vėliau peržiūrėkite kaip jis praėjo:

- Ar buvo atsakinėjama veiksmingai?
- Ar žurnalistas suprato, ką vadovas pasakė?
- Ar žurnalistas įvertino faktų kaitą?
- Ar žurnalistas yra linkęs panaudoti vadovo apibendrinančią citatą?
- Ar istorija bus „labiau subalansuota“ ar „mažiau bloga“?

Pasiruoškite (blogiausiam)

Jeigu manote, kad istorija bus neigiama, iš anksto nuspręskite ką Jūsų klientas turėtų daryti:

- Ar Jūsų klientas turėtų iš anksto įspėti klientus ir/arba personalą apie straipsnį?
Tokio elektroninio laiško siuntimas atkreiptų dėmesį į susirūpinimą, jog bus išleidžiamas neigiamas straipsnis, tai suteiktų galimybę perspėti Jūsų klientus ir sumažinti neigiamas pasekmes.

- Ar turėtų Jūsų klientas sureaguoti, kai straipsnis išleidžiamas?
Tai galėtų apimti istorijos pakomentavimą internete, laišką redaktoriui arba net ir naują pranešimą spaudai. Pranešimas spaudai turėtų būti naudojamas tik ekstremaliausioje situacijoje, nes tai pritrauktų dar daugiau dėmesio prieš tai išspausdintam straipsniui.

- Apsvarstykite pasiruošimą aktualiausių klausimų komentavimui (tai skirta personalui arba bendraujantiems su klientais).
Siekiant efektyvumo tai turėtų būti platinama iškart po straipsnio išleidimo. Aptariant su klientu ir pasiruošiant medžiagą iš anksto, Jums ir Jūsų klientui nereiktų panikuoti tik straipsnis išplatinamas.

Sekite

Neatsilikite, jeigu istorija plėtojasi. Kai kurie leidiniai įdeda straipsnius į savo internetinį puslapį dar prieš jį išspausdinant. Patikrinkite ar internetinėje versijoje yra klaidų, kurios gali būti iš karto ištaisytos. Būkite pirmas, kuris pristatys istoriją Jūsų klientui. Vietoj to, kad reikštumėte savo nuomonę, susisiekite su savo klientu, kad galėtumėte išgirsti jo nuomonę.

Kai žurnalistas atvyksta pas Jūsų klientą, nedarykite greitų, emocionalių sprendimų. Būkite profesionalus – mandagus, tvirtas – priimkite racionalų, sistemingą požiūrį. Tai padės Jums ir Jūsų klientui pasiruošti blogiausiam ir tikėtis geriausio.

Parengta pagal www.prdaily.com



Grįžti į peržiūrą